Avdeling Blåklokke

Blåklokke er småbarnsavdelingen vår med 9 barn. Avdelingen har barn i alderen 0 - 3 år.

Innerommet
Avdelingen har mange små og store rom. To gode stuer, temarom, gymsal, eget kjøkken og bad.

Uterommet
Plassen utenfor Blåklokke er godt egnet til at barna sover ute i sine egne vogner.Uteområdet er tilknyttet avdelingen og er akkurat passe stort for de minste - spesielt i oppstartfasen.

Nærområdet
Kilden er kjent for flotte naturområder og skogsområdet på utsiden av gjerdet brukes ofte. Avdelingen har egne sykkelvogner som er flittig i bruk, og barna kommer derfor lett til områdene som ligger litt lenger enn gåavstand. Plankeskogen er et flott område som nå også har fått trelavvoer. Dette området er i passe avstand for de minste barna. På sommeren er utebassenget i flittig bruk og på vinteren lages en liten skiløype rett utenfor gjerdet.

Dagsrytmen Dagsrytmen er tilpasset de minste barna og dagen legges ofte opp med utelek fra morgenen av.