Om oss

Kilden barnehage er en to – avdelings barnehage. I andre etasje har vi Blåklokke for småbarn (0 – 3 år), der er det nå 9 barn. I første etasje har vi Solsikke for store barn (3 – 6 år), med 20 barn. Vi er en barnehage der vi jobber for et tett og nært samarbeide med foreldrene som vi ser på som de viktigste samarbeidspartnerne våre, sammen med barna.

På begge avdelingene er det voksne som er godt kjent i barnehagen. Vi er totalt 8 ansatte og 5 tilkallingsvikarer, både barnehagelærere, fagarbeidere og assistenter.

Kilden ligger flott til i skogen og «gode naturopplevelser» er en naturlig del av barnehagehverdagen. Vi har unike turmuligheter og bruker området aktivt hele året. Barnehagen har mange rom, så det er lett å kunne dele barna i små og store grupper. Modum bad har i tillegg, gymsal, klatrevegg, fotballbane, gartneri, hester og andre små dyr som vi har kontakt med. På sommeren bruker vi også utebassenget. Og vi har Plankeskogen som er et flott tursted ikke langt fra barnehagen. Her har vi lavoer, gapahuk ,ildsted, hinderløype med mer.

Kilden er åpen for alle søkere i kommunen, men ansatte på Modum Bad har første prioritet. Frist for hovedopptaket er 1. mars. Ansatte må søke på lik linje som alle andre søkere.

Epostadresse: kilden@modum-bad.no